Reklama dźwignią handlu

Reklama to treść, która zawiera informację o pewnym przekazie. Ma na celu osiągnięcie kiedy największej popularności pośród usług czy też towarów. Rozróżniamy różne rodzaje reklamy w stosunki od chwili celu jaki ma zostać osiągnięty, wedle fizycznego dotarcia aż do konsumenta oraz u dołu względem zmysłów. Reklama pionierska, reklama konkurencyjna natomiast reklama przypominająca to przykłady reklamy w zależności od momentu celu. Reklamy te pokazują, że pojawił się nieznany towar albo pojawia się w sytuacji istnienia na rynku produktów konkurencyjnych albo przypomina starym klientom o produkcie. Reklama ATL (above the line) – owo działania reklamowe wykorzystujące media masowe, takie podczas gdy telewizję, radio, prasę czy internet. Reklama BTL (below the line) – to środki reklamowe, które indywidualnie trafiają aż do klienta. Są to reklamy przesyłane pocztą tradycyjną oraz mailową, reklamy za sprawą aparat telefoniczny i prezentacje w punktach sprzedaży. Są to przykłady reklam zgodnie z fizycznego sposobu dotarcia do konsumenta. Głównie reklamy spotykamy w prasie, telewizji, radiu tudzież internecie.


Tagged: